
O kurzu
Kurz zahrnuje 12 modulů (lekcí) a rychlost, kterou se budete kurzem probírat, je na Vás. Nicméně doporučuji minimální frekvenci jeden modul (1 lekce) za 14 dní. V případě delší prodlevy si alespoň připomínejte poslední materiály každé dva týdny, aby celá problematika spojená se sportem „nevyšuměla“. Kurz pro Vás na stránkách bude dostupný pod Vaším osobním heslem 6 měsíců a podklady i úkoly k jednotlivým lekcím si můžete vytisknout a uschovat. V každém modulu budou teoretické informace i praktické úkoly (1 – 4 úkoly pro každý modul) pro Vás i Vaše dítě. A právě v tom je kouzlo jedinečného kurzu, který pro Vás přenáší teoretické informace ihned do praxe.

Plnění úkolů, které jsou určené Vám, bude samozřejmě na Vás. Úkoly určené dětem jim nabídněte a zkuste vysvětlit jejich smysl. Pokud je děti nebudou chtít dělat, nenuťte je. Třeba na ně přijde řada až později (až se Vám dítě víc otevře a bude sdílnější). Při potřebě zpětné vazby nebo „dovysvětlení“ některé problematiky mě neváhejte kontaktovat. Teoretických informací bude tak akorát (1 – 2 strany textu), aby to šlo časově zvládat s ohledem na náročné pracovní a sportovně-školní povinnosti rodičů i dětí. Pročtení teorie by Vám nemělo zabrat déle než 15min. Praktické úkoly zaberou přesně tolik času, kolik jim budete ochotni věnovat (asi 5-30min). V rámci kurzu projdeme následující témata:
- Motivace – proč dítě baví právě tento sport?
- Vztah rodiče a dítěte – láskyplný vztah rodiče a dítěte založený na důvěře je důležitější než dobré výsledky ve sportu!
- Emoce – jak emoce ovlivňují výkon dítěte (nechtějte po svých dětech, aby jim vládli, když jim sami často podléháte)?
- Cíle – jak pomoct dítěti zůstat na správné cestě a jít si za svým?
- Koncentrace – klíč k vyrovnané psychice a dobrým sportovním výkonům
- Pozitivní myšlení – jak pomoct dítěti najít své „vlídnější“ já?
- Dýchání – jak pomoct dítěti zvládat intenzivní emoce?
- Představivost (vizualizace) – jak podpořit dětskou představivost s ohledem na blížící se výkon?
- Sebedůvěra – jak pomoci dítěti, aby z něj vyrostl sebevědomý sportovec?
- Chyby a neúspěchy – jak se s nimi na cestě za dětskými sny vyrovnat? (výzvy)
- Životospráva – jak se z „maličkostí“ stávají velké věci? (spánek, strava, vedlejší aktivity)
- Vděčnost – klíč k vnitřnímu klidu a štěstí malých i velkých
V případě jakýchkoliv problému či nejasností mě prosím kontaktujte! Doufám, že Vás kurz obohatí a pomůže Vám i Vašemu dítěti k radostnému a úspěšnému sportování. Za jakoukoliv zpětnou vazbu Vám budu vděčná. Ať se daří!
Zpětná vazba klientů
Co se naučíte?
- Jak lépe komunikovat
- Cíle – jak při sportu zůstat na správné cestě k dobrým výkonům
- Koncentrace – kam směřovat svoji koncentraci před/během/po výkonu
- Jak zůstat pozitivní i v nepříznivých situacích
- Jak se připravit na důležitý sportovní výkon
- Jak při sportu využít vlastní nervozitu
- Jak pomoct dítěti, aby vyrostlo v sebevědomého sportovce/sebevědomou sportovkyni
Obsah kurzu
1. MODUL: MOTIVACE – TEORIE
Zamysleli jste se někdy, proč vaše dítě dělá právě ten sport, který dělá? Co ho na něm baví?
-
Podklady
1. MODUL: MOTIVACE – CVIČENÍ
CVIČENÍ PRO 1. MODUL - SEBEREFLEXE
CVIČENÍ PRO RODIČE A DĚTI – ROZHOVOR
-
Úvod
-
1. CVIČENÍ PRO RODIČE – SEBEREFLEXE:
-
2. CVIČENÍ PRO RODIČE A DĚTI – ROZHOVOR:
2. MODUL: VZTAH RODIČE A DÍTĚTE – TEORIE
Často se v praxi setkávám s tím, že sport narušuje zdravý vztah rodiče (rodičů) a dítěte
(myslím tím vztah, ve kterém si dokážou otevřeně popovídat i o nepříjemných věcech).
-
Podklady
2. MODUL: VZTAH RODIČE A DÍTĚTE – CVIČENÍ
CVIČENÍ PRO RODIČE S DĚTMI - ROZHOVOR:
-
1. CVIČENÍ PRO RODIČE S DĚTMI – ROZHOVOR
-
2. CVIČENÍ PRO RODIČE S DĚTMI – ROZHOVOR:
-
3. CVIČENÍ PRO RODIČE S DĚTMI (pokud je třeba) – STANOVENÍ HRANIC:
3. MODUL: EMOCE – TEORIE
Emoce jsou „zapeklitou“ součástí lidské psychiky, na kterou bychom mohli vytvořit samostatný kurz (a ne jeden).
-
Podklady
3. MODUL:EMOCE – CVIČENÍ
-
1. CVIČENÍ PRO RODIČE – SEBEREFLEXE
-
2. CVIČENÍ PRO RODIČE S DĚTMI – ROZHOVOR (ANALÝZA)
-
3. CVIČENÍ PRO RODIČE A DĚTI – ROZVOJ SEBEREFLEXE
4. MODUL: CÍLE – TEORIE
Efektivní stanovení cílů by mělo být nedílnou součástí psychické přípravy z několika důvodů:
-
Podklady
4. MODUL: CÍLE – CVIČENÍ
1. CVIČENÍ PRO RODIČE A DĚTI - ŽEBŘÍK:
-
1. CVIČENÍ PRO RODIČE A DĚTI – ŽEBŘÍK
-
2. CVIČENÍ PRO DĚTI – DENÍK
-
3. CVIČENÍ PRO RODIČE – PLÁNOVÁNÍ
5. MODUL: KONCENTRACE – TEORIE
-
Podklady
5. MODUL: KONCENTRACE – CVIČENÍ
-
1. CVIČENÍ PRO RODIČE – SEBEREFLEXE:
-
2. CVIČENÍ PRO RODIČE S DĚTMI – DISKUZE:
-
3. CVIČENÍ PRO DĚTI – PLÁN KONCENTRACE:
6. MODUL: POZITIVNÍ MYŠLENÍ – TEORIE
-
Podklady
6. MODUL: POZITIVNÍ MYŠLENÍ – CVIČENÍ
-
1. CVIČENÍ PRO RODIČE – SEBEREFLEXE
-
2. CVIČENÍ PRO DĚTI – PLÁN POZITIVNÍCH MYŠLENEK
7. MODUL: DÝCHÁNÍ – TEORIE
-
Podklady
7. MODUL: DÝCHÁNÍ – CVIČENÍ
-
CVIČENÍ PRO RODIČE S DĚTMI – DÝCHACÍ TRÉNINK (NAHRÁVKA):
8. MODUL: PŘEDSTAVIVOST (VIZUALIZACE) – TEORIE
-
Podklady
8. MODUL: PŘEDSTAVIVOST (VIZUALIZACE) – CVIČENÍ
-
1. CVIČENÍ PRO RODIČE A DĚTI – nahrávka (kuchyň)
-
2. CVIČENÍ PRO DĚTI – nahrávka (rozcvička)
-
3. CVIČENÍ PRO DĚTI – VIZUALIZAČNÍ SKRIPT
9. MODUL: SEBEDŮVĚRA – TEORIE
-
Podklady
9. MODUL: SEBEDŮVĚRA – CVIČENÍ
-
1. CVIČENÍ PRO RODIČE – SEBEREFLEXE:
-
2. CVIČENÍ PRO DĚTI – SEBEPOZNÁNÍ:
10. MODUL: CHYBY A NEÚSPĚCHY (VÝZVY) – TEORIE
-
Podklady
10. MODUL: CHYBY A NEÚSPĚCHY (VÝZVY) – CVIČENÍ
-
1. CVIČENÍ PRO RODIČE – SEBEREFLEXE:
-
2. CVIČENÍ PRO RODIČE S DĚTMI – DISKUZE:
-
3. CVIČENÍ PRO RODIČE S DĚTMI – DISKUZE:
-
4. CVIČENÍ PRO DĚTI – DENÍK:
11. MODUL: ŽIVOTOSPRÁVA – TEORIE
-
Podklady
11. MODUL: ŽIVOTOSPRÁVA – CVIČENÍ
-
CVIČENÍ PRO RODIČE S DĚTMI – DISKUZE A PLÁNOVÁNÍ:
12. MODUL: VDĚČNOST – TEORIE
-
Podklady
12. MODUL: VDĚČNOST – CVIČENÍ
-
1. CVIČENÍ PRO RODIČE – AKČNÍ PLÁN:
-
2. CVIČENÍ PRO DĚTI – DENÍK VDĚKU: