Síla hlubokého dýchání

Dobrá psychika je v klíčových zápasech často rozhodující složkou, která odlišuje vítěze od poraženého.

V kritických chvílích je potřeba zachovat soustředěnou a klidnou mysl, kterou doprovází energií rozpumpované tělo. Svaly potřebují v takových chvílích dostatek kyslíku a ten se do těla dostává právě kvalitním hlubokým dýcháním. Bez kyslíku svaly tuhnou, což narušuje technické provedení úderu a následně negativně ovlivňuje naši mysl.

Pro nácvik správného dýchání postupujte následovně:

  1. Zaujměte pohodlnou pozici – v sedě, ve stoje nebo v leže – nekřížit ruce ani nohy, vzpřímené držení těla (volný hrudník), uvolněné svaly (ramena, trapézy)
  2. Zavřete oči (budete se tak lépe vnímat)
  3. Zhluboka vydechněte
  4. Poté se zhluboka nosem nadechnětě na 4-6 dob
  5. Zadržte dech na 2 doby
  6. Vydechněte pusou na 4-6 dob (zatněte na konci břišní svaly pro efektivnější “vypuzení” zbytkových plynů plic)
  7. Celý proces opakujte po dobu 5-10 min
  8. Uvědomujte si přitom pohyby bránice (nachází se pod žebry a jezdí nahoru a dolů jako píst) a pohyby břicha, které ji v pohybu pomáhají
  9. Soustřeďte se přitom na dýchání samotné

Některé výhody hlubokého dýchání

Leave A Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.